14:24 / 23.05.2012.

Autor: HRT

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Foto: - / -

 

Svakoga proljeća gordo izlaze iz garaže! Oldtimeri su ukras automobilske industrije, ponos  njihovih vlasnika. Europa ima 2 milijuna automobila koji su navršili 30-u, ali se još ne daju. Taj izrazito skupi hobi postao je važan gospodarski faktor. Sve se više mehaničara posvećuje obnovi vrijednih  auta. Prema narudžbama precizno  izrađuju rezervne dijelove koji nedostaju!  Stručni se časopisi sve više bave tim „historijskim vozilima“. Posvuda se održavaju raskošni eventi kojima su ona u središtu pozornosti. Jedan je od njih i Sajam oldtimera u Mühldorfu na rijeci Inn.

 

Autorica: Cornelia Küßner 

Snimatelj: Rupert Heilgemeir

 

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Foto: - / -



 

Vlasnici i poklonici – svi oni vrhunski  poznaju bit raznih oldtimera... u bilo kojem stanju. Mora im biti bar trideset 30 godina, a zub vremena nagriza im ispušni lonac i karoseriju.

"Veterane" održavaju specijalizirane radionice kakvu ima Wolfgang Kristen Bavarskom Schonstettu.

S dvojicom pomoćnika odavno  obnavlja stare automobile. Oni su mu strast. Ako nema  „buba“, on popravlja i novije automobile, pa mu je specijalizirana  radionica uvijek prepuna. Sjeća se kako je počeo: „Tata je imao lakirnicu automobila, pa  me taj virus zarazio  razmjerno rano, već u  petoj godini života... dakle, od malih nogu.“

Wolfgang Kristen radio je kao je vještak u velikoj osiguravateljskoj tvrtki, ali  ljubav prema oldtimerima bila je jača.  Buba iz 1951. očarala je njegovu obitelj. Ovisno o stanju oldtimera, rastavljaju  ih na sastavne dijelove i opet sastavljaju!! Ima li rezervnih  dijelova za   60godišnji  VW? Da, ako znate gdje tražiti, veli Wolfgang: „Bubu su do 2003. godine proizvodili u Meksiku, ima dijelova koji još odgovaraju, mnogi su pokupovali te rezervne dijelove za VW. I mi imamo te rezervne dijelove...“

Katkad naručuju i izradu rezervnih  dijelova. Kod njega se kupci osjećaju kao da su se vratili u 1950-te. i 1960-te.

 

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Foto: - / -



Goggomobilom i nizom svojih starih Volkswagena cijela obitelj Kristen svake godine posjećuje sajam  rezervnih  dijelova Mühldorf. Prenoćit će, dakako, u kamp-prikolici iz 60-ih. Vrijeme im u nedjelju nije sklono. Ipak se   gizdavo uglancani oldtimeri usuđuju na pokislu  cestu!

Veliki  i  maleni Citroeni, američki divovi, talijanski sportski coupé-i. Navodno u Njemačkoj ima 800 tisuća oldtajmera... Od njih živi oko četvrt milijuna ljudi!

Svi na sajmu u Mühldorfu traže  rezervne dijelove kojih inače nigdje nema. Wolfgang Kristen  i savjetuje  i prodaje. Publika je gotovo isključivo muška. Ovdje i motociklisti dolaze na svoje. Svi vole  dašak  starine.  Neki su se trgovci specijalizirali za  rezervne dijelove  određenih automobila, naručuju ih... Proizvode nove.

 

Peter Motzke, trgovac rezervnim dijelovima, hvali se: „Kod  nas ćete dobiti gotovo sve, od 1931. do prestanka proizvodnje 1964. godine!“

Vlasnici  oldtimera ulažu velik novac u svoja blaga. Poput vlasnika Citroena koji kaže: „Ne znam koliko sam točno radnih sati u nj ugradio, ali znam da sam radio pune tri 3 godine. Auto je čudo... Koliko znam, u Njemačkoj ih ima osam 8, najviše  trinaest  13. Bio je to prvi pokušaj preinake Citroena, to su neke važne inovacije hidraulike. DS je 1955. godine u tome uspio!

 

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Sajam u Mühldorfu - raj starih automobila

Foto: - / -



Zrnce nostalgije i za radio-aparatima. Sajam ima 26 godina. Još samo malo – pa će i on biti oldtimer.

Hans Feirer iz udruge „Prijatelji  oldtimera“ sa sjedištem u Mühldorfu kaže: „Naš je  sajam  oldtimera  počeo s 3 trgovca rezervnim dijelovima, a sada broji četiri stotine trgovaca. Cvjeta tržište oldtimera. Ulaže se sve više u skupe automobile, kupuju ih mnogi, smatrajući da je to mudra investicija, ali rado kupuju i jeftinija kola – ispod 10000 eura.“

Kako su oldtimeri postali važan gospodarski faktor? U  Njemačkoj se svake godine za njihov  popravak potroši 1,6 milijarde eura. Oldtimeri su kulturna baština, odraz naše prošlosti - kad je vožnja još bila jedinstven doživljaj, a svaki automobil imao svoje lice...

 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!