Danas ljudima umnogome pomažu roboti. Tako u jednoj debrecinskoj slastičarnici radi novi zaposlenik. Zabavni i pametni Ketty besprijekorno je odradio probni rok.
13:44 / 27.02.2024.
Autor: DM/ADJ
Objavljeno: 27. veljače 2024., prije više od godinu dana
Autor: DM/ADJ
Danas ljudima umnogome pomažu roboti. Tako u jednoj debrecinskoj slastičarnici radi novi zaposlenik. Zabavni i pametni Ketty besprijekorno je odradio probni rok.
Nije nikakvo čudo da kućni roboti danas čiste podove, kose travnjake, pa čak i kuhaju. Oni su nasljednici industrijskih i medicinskih robota, koji pomažu u složenim građevnim procesima ili operativnim zahvatima. Postoje i robotski pomoćnici u obrazovanju, koji pomažu učenicima u stjecanju općih znanja ili im pružaju praktična iskustva s tehnologijom. Došlo je vrijeme da se zapitamo kako daleko može ići uporaba umjetne inteligencije u našoj svakodnevici i kakav je omjer dobrobiti i opasnosti koje to donosi. Zapravo, sad se već iz dana u dan susrećemo s takvim dvojbama.
Još jednom se podsjetimo što je uopće robotika. Ona se u najkraćim crtama može definirati kao interdisciplinarna grana znanosti i inženjerstva koja se bavi dizajnom, konstrukcijom, radom i upotrebom robota. Njezin je razvoj uvjetovala potreba za povećanjem učinkovitosti, produktivnosti, sigurnosti, ukratko opće kvalitete života ljudi i njihove kreativnosti. Naime, roboti su dobra zamjena čovjeku u obavljanju automatiziranih, dugotrajnih i zamornih zadaća, jer ne pokazuju zamor koji dovodi do smanjene preciznosti i dosljednosti u poslovima koji zahtijevaju iznimnu pozornost.
Posljednjih godina, s izbijanjem pandemije korone, uporaba robota pokazala se korisnom u područjima koja inače podrazumijevaju mnogo izravnih kontakata među ljudima, poput industrije zabave i ugostiteljstva. Manjak radne snage u restoranskoj ponudi doveo je do dužih čekanja usluge i stoga rasta nezadovoljstva mušterija. To je navelo neke vlasnike restorana na ideju da u posao uključe robote. Tako su učinili i poduzetni debrecinski slastičari. U njihovome kafiću u ulici Úrrétje 6 uz ljudsko osoblje radi i Ketty. Bez greške donosi narudžbe, odnosi prljave tanjure i ispunjava rođendanske glazbene želje.
Inteligentni i ljubazni maleni robot ne samo da poslužuje, već i mami posjetitelje automatiziranim pozivima, recitiranjem dnevne liste slastica, pa i ponavljanjem zgodnih pjesmica. Tako kvalificirano uslužno osoblje ima više vremena za personaliziranu komunikaciju s gostima i preuzimanje individualnih narudžbi. Reakcije su uglavnom pozitivne. Zato ga poslodavci planiraju dugoročno zadržati.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora