Slovenski projektant pelješkog mosta

 

“Hrvatska, sa svojim prekrasnim morem i otocima, uvijek mi je bila draga zemlja u kojoj se osjećam kao doma. A kad dobiješ mogućnost da zajedno s hrvatskim kolegama napraviš most preko tako prelijepog zaljeva, dužan si ‘istisnuti’ iz sebe sve znanje i svu kreativnost, jer su takvi mostovi životna djela”, rekao je MARJAN PIPENBAHER za “Večernji list” prilikom međunarodnog sajma investicijskih projekata REXPO 2017. u Zagrebu.

Jedan od vodećih europskih specijalista za gradnju projekata s dugačkim lukovima danas s veseljem gleda kako u stvarnosti nastaje jedan od pet strukturalno najzahtjevnijih mostova u Europi. Taj vrhunski primjer mostogradnje, koji bi trebao postati i jedna od simboličnih vizura hrvatskog Jadrana, rađen je u suradnji s pokojnim hrvatskim inženjerom Jurom Radićem, prvim zagovornikom gradnje pelješkoga mosta. Most nosi 148 čeličnih stubova dugih do 124 m i promjera 2 m, a slobodni plovni profil bit će mu širok 200 m i visok 55 m.

Ovaj je projekt kruna uspješne dosadašnje karijere graditelja više od 200 mostova – na Dravi u Mariboru i Ptuju, na Dunavu u Bratislavi, u Turskoj, Izraelu… Njegovo je djelo i vijadukt Peračica. Uz funkcionalnost, Pipenbaherov je zaštitni znak iznimna ljepota tih golemih skulptura, koje uvijek daju novo obilježje nekom zemljopisnom prostoru.