J. S. Bach i tužni Sam Matthäus

 

Nakon niza autorskih solo predstava, objedinjenih naslovom “Sad Sam”, ugledni hrvatski plesač i koreograf srednje generacije Matija Ferlin nastavlja svoje scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta i performansa. U novoj predstavi, gdje je jedini izvođač, traži dijalog s jednim od temelja klasične glazbe kakvu danas poznajemo, monumentalnim oratorijem Johanna Sebastiana Bacha “Muka po Mateju” (Matthäus-Passion).

“Sad Sam Matthäus” zapravo je europska koprodukcija, rađena po pozivu za Wiener Festwochen, bečki kazališni festival koji svake godine posjeti preko 150 tisuća gledatelja. Autorski tim projekta čine još koautor teksta i dramaturg Goran Ferčec, scenograf Maurizio Ferlin – inače plesačev brat, oblikovatelj zvuka Luka Prinčič i majstor svjetla Saša Fistrić, te producentica Silvija Stipanov.

Predstava je najprije odigrana u Parizu, Ljubljani i Beču, a u lipnju je prikazana i domaćoj publici, kojoj se vraća ujesen, nakon novih nastupa u inozemstvu. Polazišna je ideja propitivanje tijela kad više ne može obavljati sve aktivnosti kao prije, pa postaje izvor patnje. Uz snimke Bachove skladbe u trajanju od gotovo 220 minuta, autor istražuje pojam trajanja, teme iskušenja mesa i smrti, te odnose između izdaje i opraštanja, individue i društva. A sve je to potaknuto bolnim iskustvima u vlastitoj obitelji.