Planinska žičara Wendelstein

Od početnih pet bavarskih žičara 30-tih godina prošloga stoljeća, broj se popeo na 120. Najstarija aktivna je ona u Wendelsteinu, koja slavi pedeseti rođendan.

 

Oduvijek su žičare važne za bavarski turizam. Njih pet je 1930-ih godina pet prevezlo oko tristo tisuća putnika. A danas njih 120 svake godine preveze oko sto milijuna turista na različite planinske vrhunce. Ali koja od njih nudi toliko različitih stvari za vidjeti i uraditi odjednom kao Wendelstein? Najviša zavjetna crkvica u Njemačkoj, špilja, meteorološka postaja, zvjezdarnica, odašiljač Bavarskoga radija. Da i ne spominjemo sportske aktivnosti i druge vidove zabave za planinare. I neusporediv krajolik…

Zračnom linijom odavde je do Innsbrucka: 67 km, a do Münchena 60 km. Najprije je do Wendelsteina na 1.838 metara visoku  liticu između Bayrischzella i Brannenburga vozila željeznica. Počeli su je graditi 1910. godine, a dovršili u roku od dvije godine. Brdska je željeznica zadivila stanovnike Brannenburga 12. svibnja 1912., a pruga je puštena u promet 25. svibnja. Već je u prvoj godini ta željeznica prevezla 36 tisuća putnika. Iako je danas razvikanija “zupčana” željeznica na Zugspitzeu, ostaje čijenica da je ovo prva njemačka brdska željeznica u Bavarskim Alpama.

Žičara je bila logičan nastavak traženja novih puteva lakšeg i bržeg transporta do ovoga atraktivnoga mjesta hodočašća i izletišta. Do danas je to ostao najbrži način način, a 1970. je uvedena golema i udobna kabina koja može primiti do pedeset osoba, a vožnja, duga samo 7 minuta, lako se podnese stojeći. U opticaju su dvije kabine, što znači da se u jedan sat onamo može prevesti do 450 ljudi. Polazak je sa postaje Bayrischzell-Osterhofen u dolini Leitzach na 792 m nadmorske visine.

Cijele ove godine, u sklopu proslave okrugle obljetnice, planiraju se posebni događaji, a vrhunac će biti festivalski tjedan u svibnju koji će obilježiti međunarodni susreti orkestara limenih glazbi, dani piva, obiteljski dan otvorenih vrata, izložba o povijesti žičare…

Predviđaju se i posebne cijene: odrasli će putovati po dječjoj tarifi, a djeca po još nižoj simboličnoj cijeni vozne karte. Uz to je moguć i obilazak strojarnice koja pokreće žičaru, te šetnja do vrha tornja vidikovca. A ovakva prilika bila bi nezamisliva bez posebne gastronomske ponude, čija je kruna gulaš u kotliću na otvorenoj vatri.