Sobne Carrera utrke

Automobilska pista Rainera Kesslera iz Thierhauptena u Švapskoj duga je 27 m i potpuno je digitalna. Usavršavao ju je punih pet godina dok nije bio posve zadovoljan i sad se može igrati s prijateljima…

 

Carrera je marka automatskih mini automobila, zapravo igračaka. Svijetu ju je početkom 1960-ih predstavila tvrtka sa sjedištem u gradu Fürthu u njemačkoj pokrajini Franačkoj, nazvana po prvom osnivaču Josefu Neuhieru. Povijest je počela još dvadesetih godina prošloga stoljeća u Josefovu rodnom Nürnbergu, gdje je počeo proizvoditi igračke, uglavnom modele osobnih i trkaćih automobila,  kamiona i zrakoplova.

Poslije rata proizvodne pogone preuzeli su Amerikanci, ali je tvrtkom nastavio upravljati Josefov sin Hermann. Prve plastične automobile izbacili su na tržište već krajem 1950-ih, a ubrzo su slijedile serije autića koji se mogu rastaviti.

Hermann je dosta često poslovno putovao u Ameriku, gdje je došao na ideju da napravi i automobilske staze. Ime Carrera nadahnuto je modelima Porsche Carrera, po kojima je nazvana cestovna utrka Carrera Panamericana.

Od 1970-ih, kad su konačno sasvim odustali od proizvodnje limenih i plastičnih igračaka, specijalizirali su se isključivo za staze Carrera. One su doživjele pravu poplavu popularnosti u Njemačkoj, donekle i zahvaljujući međunarodnom sajmu igračaka u Nürnbergu. Poseban hit je bio automatski sustav staza sa zaštitnim ogradama, koji je omogućavao prebacivanje iz trake u traku.

Do danas su Carrera utrke počele polako padati u zaborav, pogotovo jer se “generacija X” zanimala za drugačiije oblike zabave, uglavnom vezane za računalne igrice. No, s lansiranjem proizvodnog programa Carrera Go!!! 2001., koji je razvio akcijsku stazu za početnike i mlade, sobne utrke su se vratile u igru. Poseban porast prodaje donijela je kriza oko koronavirusa – dok većina trgovina bilježi pad, Carrera utrke napreduju kao rijetko kada.