Mađarska kampanja za janjetinu

 

U tradicionalnoj mađarskoj kuhinji ima dosta jela na bazi mesa. Ono je i danas važan sastavni dio svakodnevne prehrane mnogih, unatoč porastu svjetskih trendova vegetarijanstva. No jede se uglavnom svinjetina, govedina i perad. Janjetina i kozletina znatno su prisutnije u drugim, pogotovo susjednim, zemljama. Poznato je da ove dvije vrste mesa imaju najmanje masnoće, te su manje rizične za pojavu različitih bolesti i pretilosti u onih koji ih konzumiraju.

Mađarska vlada stoga je pokrenula kampanju za poticanje uporabe mesa i mliječnih proizvoda janjećeg i kozjeg podrijetla. Jedan je od ciljeva također pronalaženje kvalitetnih proizvoda te vrste, koji bi zaslužili državnu potporu, u izvozno orijentiranim sektorima. Za službeni početak aktivnosti izravno vezanih za potrošače odabran je francuski trgovački lanac “Auchan”, na čijim su prodajnim mjestima održane gastronomske prezentacije s podjelom recepata.

Državni tajnik Zsolt Feldman tom je prigodom istaknuo kako je u Europi veća potražnja od ponude ovih vrsta mesa, pa okretanje ovčarstvu može osigurati siguran prihod za više od osam tisuća uzgajivača u Mađarskoj. Prvi rezultati kampanje su na pomolu: u posljednja tri tromjesečja zemlju su napustile žive ovce u vrijednosti većoj od 40 milijuna eura.