Mađarske gumirane ceste

 

U Zalaegerszegu na zapadu Mađarske, na području županije Zala, rafinerija nacionalne naftne kompanije najavila je proizvodnju bitumena za ceste, modificiranog gumenim granulatom. Nedavno je položen kamen temeljac tvornice za koju je MOL osigurao 75 posto sredstava potrebnih za financiranje toga ulaganja, vrijednog 3 milijarde forinti (10,3 milijuna američkih dolara). Preostalih 25 posto financirat će mađarska Vlada kroz Program podrške investicijama.

Tvornica bi od iduće godine trebala početi proizvoditi godišnje dvadeset tisuća tona tako modificiranog bitumena za izgradnju izdržljivijih asfaltnih cesta. One su poželjnije od dosadašnjih jer mogu podnijeti veće opterećenje uz niže troškove održavanja. Koliko su izdržljive, potvrđuje činjenica da se ni na jednoj od testnih cesta izgrađenih upotrebom takvog bitumena ne mogu naći rupe, premda najstarija od njih postoji već petnaest godina.

Uz to što su dugovječnije, ove će ceste biti i ekološki prihvatljivije, jer jednim dijelom rješavaju problem reciklaže dotrajalih automobilskih guma. Ova je tehnologija patentirana kao rezultat suradnje između MOL-a i Panonskog sveučilišta. Nova će tvornica koristiti tri tisuće tona gumenog granulata dobivenog od oko pola milijuna starih automobilskih guma. Za sada planirana godišnja proizvodnja morala bi omogućiti izgradnju 200 kilometara jednotračnih cesta ili rekonstrukciju gornjeg sloja na oko 600 kilometara.