Faust ponovno u Mariboru

 

Ovu kazališnu sezonu opera i balet Slovenskog narodnog kazališta u Mariboru završavaju operom Charlesa Gounoda “Faust” pod ravnanjem maestra Gianluce Martinenghija i u režiji Pier Francesca Maestrija. Njihova vizija poznatih dramatičnih događanja u ključnim trenucima života ostarjelog liječnika koji želi postići besmrtnost, a jedini koji je nudi uz visoku cijenu posjedovanja ljudske duše je vrag tj. Mefisto, donijela je pravi scenski spektakl.

U glavnoj ulozi nastupio je prvi put u svojoj karijeri mladi solist Martin Sušnik, koji je izjavio: “Najveći izazov je da se na početku pokuša glumački i pjevanjem postići dramatičnost uloge Fausta, umetnuti liričnost i mekoću, lijepo francusko pjevanje, pjevne duge linije, a na kraju opet dramatičnost u završnim duetima s Margaretom.”

Možda mu je to bilo nešto lakše, jer je za partnericu imao Sabinu Cvilak, koja je ulogu Margarete savladala još prije dvanaest godina. Ali i ona se, kaže, suočila s posve novim zahtjevima izvedbe: “Moram reći da je uloga potpuno drugačija, koncepcija je sasvim nešto drugo nego prije svih tih godina. A uloga Margarete jedna je od ljepših uloga lirskoga repertoara.”

Jedno od najpopularnijih djela francuske operne literature slavu duguje nizu prekrasnih arija, a posebno valceru u drugom činu i baletnim vijencima Valpurginih noći.