Otello za 350 bavarskih opernih godina

 

U tišini i mraku prolomi se zvučni udar cijelog orkestra, poput iznenadne oluje na obalama Cipra, i nastavlja bješnjeti poput razjarenih prirodnih elemenata: vjetar šiba, gromovi tutnje, munje sijevaju s olujnog neba. Tako je opisan ulaz dirigenta Kirila Petrenka u ovoj izvedbi orkestra Bavarske državne opere. Rođen u Omsku 1972., već je u dobi od 11 godina nastupio kao pijanist sa simfonijskim orkestrom toga grada, a, nakon uspješnog kruga glazbenim svijetom, rado je dočekan u Minhenu.

Shakespearovom tragedijom iz  daleke 1630., uglazbljenom u Verdijevu operu ništa nam bliže 1887., dao je novi zamah tradiciji vrhunske kazališne kuće dugoj 350 godina, koju održava stalan repertoar impresivnih izvedbi. Ovaj “Otello” pamtit će se i po smjeloj podjeli glavnih uloga domaćim njemačkim zvijezdama: uz Desdemonu dramske sopranistice Anje Harteros, karizmatični tenor Jonas Kaufmann prvi put pjeva u toj naslovnoj ulozi.

O samom poznatom zapletu ljubavi, ljubomore, zavjere i zločina u koji upada glavni junak, plemeniti Maur u službi Mletačke republike, ili “Otello, venecijanski Maurin”, kako je sam Verdi formulirao cjelovit naslov, kroz stoljeća je rečeno više nego dovoljno. A u opisu cjelovitog kazališnog doživljaja najbolje je slijediti dojam glazbene kritike: rijetko je koja operna drama tako čvrsta, izravna, intenzivna i puna bolne ljepote…