Nove tehnike konzervatora umjetnosti

Kako znanost čuva vrijedne umjetnine? Ljubljanske konzervatorsko-restauratorske radionice otkrivaju tajne svog zanata na najpoznatijim djelima slovenskih umjetnika.

 

Slovenska Narodna galerija obilježila je stotu obljetnicu početka javnog djelovanja nizom prigodnih događaja. Među njima se ističe izložba najznačajnije slovenske slikarice Ivane Kobilce.

U Gradskom muzeju, pak, pripremljen je novi stalni postav.

Tijekom priprema tih dvaju značajnih događaja, ekipa RTV Slovenije posjetila je konzervatorsko-restauratorske radionice obiju ustanova. Pratila je zahvate na kipovima Adama i Eve, što ih je oko 1484. godine napravio kipar Janez Lipec, i na Kobilčinoj “Kofetarici“, koja slovi, uz također njezino “Ljeto“, kao drugo najomiljenije djelo posjetiteljâ Narodne galerije.

Konzervatorske radionice vodili su stručnjaci za umjetnine, vični istraživačkim metodama koje se temelje na najnovijim prirodoslovnim istraživanjima. Ona omogućuju točnu identifikaciju bolnih točki na umjetninama prije strogo ciljanih fizičkih intervencija u sama djela. Analiza njihovih najsitnijih uzoraka omogućuje forenzički uvid u sve slojeve strukture.

Ovakvim postupcima Narodna galerija primjereno opravdava svoju temeljnu misiju kulturne, znanstvene i istraživačke javne ustanove: proučavanje, prikupljanje, čuvanje i distribuiranje nacionalne kulturne baštine kroz izlaganje i interpretiranje umjetničkih djela te praćenje povijesti umjetničkog stvaralaštva.

To prirodno pridonosi širenju znanja o raznolikosti i bogatstvu pokretne umjetničke baštine slovenskog kulturnog prostora, uz održavanje svijesti o njegovu ispreplitanju s kulturama najbližih susjeda te ulozi u širem kontekstu središnje i jugoistočne Europe.