Mnogi mađarski gradovi voljeli bi pridonijeti stvaranju čišćeg okoliša. Jedan od načina za to je uvođenje u javni promet automobila bez unutrašnjeg izgaranja, koji se pokreću elektromotorom. Tako je Debrecin nedavno pustio u promet 12 električnih autobusa. Ta niskopodna, klimatizirana, prostrana vozila mogu odvoziti i do 315 kilometara s jednim punjenjem. Stručnjaci ističu kako je rukovanje njima jeftinije za nekih 60-70 forinta po kilometru od konvencionalnih autobusa.
Inače se kod većine ovakvih vozila električna energija pohranjuje uz pomoć baterija, a mogu se i kontinuirano napajati iz vanjskog izvora. Od 2019. godine, 99% svih električnih autobusa na baterije u svijetu bilo je raspoređeno u kontinentalnoj Kini, s više od 421000 autobusa na cestama, što je 17% ukupne kineske autobusne flote. Za usporedbu, Sjedinjene Države imale su 300, a Europa 2250. Do 2021. Europa je dosegla 8500 električnih autobusa, a udio Kine u električnim autobusima ostao je na 98%.
Sada se Mađarska pridružuje tome trendu i postaje zelenija s električnim autobusima. Već ovih prvih dvanaest, klizeći bešumno debrecinskim ulicama, smanjit će za 700 tona emisiju ugljičnog dioksida u gradu. Dio je to programa Green Bus vrijednog 2,2 milijarde forinta, koji predviđa zamjenu više od tisuću tradicionalnih autobusa na naftna goriva.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!