Eko prijevoz u srcu Šibenika

 

Šibenik. Grad koji ove godine slavi 950 godina postojanja. Jadranski biser s jednom od najvećih sačuvanih povijesnih jezgri u Hrvatskoj. Godinama je upravo ta jezgra grada, to najbolje što Šibenik nudi u kulturno-povijesnom kontekstu, bilo ujedno i šibensko slijepo crijevo. Uske uličice i stepenice ne dopuštaju promet i protočnost. A gdje nema prometa – nema ni života. Stoga je gradska uprava u partnerstvu s Europskom komisijom pokrenula pilot-projekt Intermodal. Princip je jednostavan – vozilima na električni pogon omogućiti građanima, ugostiteljima i hotelijerima prijevoz u pješačkoj zoni povijesne jezgre Šibenika.

 

Autor: Mario Beganović

Snimatelj: Damir Bednjanec

 

3aa

Radnik Gradskog parkinga iz Šibenika Ivan Bašelović dva mjeseca besplatno dostavlja, utovaruje i istovaruje u povijesnoj jezgri. Dovoljno je nazvati ga, dati adresu i mini-kamion na električni pogon nosivosti do 600 kilograma stiže u najuži dio starog dijela Šibenika.

Prilikom dodjele nagrade za najbolje šibenske sportaše u prošloj godini u Hrvatskom narodnom kazalištu valjalo je pripremiti i prigodnu scenografiju.

IVAN BAŠIĆ, djelatnik Gradske uprave Šibenik, objašnjava: ˝Da nema gradskog prijevoza morali bi ići tri puta pješke to nositi. Tako da ovo uvelike olakšava sam prijenos tih težih stvari s jednog mjesta na drugo.˝

Pilot-projekt započeo je sredinom siječnja i tokom dva mjeseca trebao je poslužiti za analizu stvarnih potreba za takvim ekološkim prijevozom prilagođenim uskim kalama šibenskog centra grada. Direktor Gradskog parkinga Šibenik GORAN BULAT kaže: ˝Jako je bitno napomenuti da smo u jednom danu imali čak deset vožnji, što pokazuje na potrebe u staroj gradskoj jezgri. Uglavnom je riječ o prijevozu namještaja, građevnog materijala.˝

Posljednjih nekoliko godina šibensko povijesno središte mijenja svoj izgled. Palače i vile se renoviraju i pretvaraju u apartmane i butik-hotele. Eko-prijevoz do srca starog grada mnogi vide kao prednost koju treba što bolje turistički iskoristiti.

Dr. ŽELJKO BURIĆ, gradonačelnik Šibenika, ističe: ˝Morate omogućiti komunikaciju, suvremenu prohodnost bez obzira na uske, stepeničaste ulice. Takav vid prometa koji je ekološki održiv, koji je na alternativnim izvorima energije, to je ono što garantira osnovnu karakteristiku stare jezgre. To je mir, tišina i ekokloška održivost. A ovaj projekt je idealno rješenje za sve to.˝

 

4aNenad Samaržija rođen je i živi u srcu Šibenika. Svakodnevno gleda kako nepostojanje čvrstih pravila o ulasku i izlasku vozila iz gradske jezgre guši njegove kale i trgove kamionima svih vrsta. Zato pozdravlja ovaj projekt nadajući se uspostavi reda u tom dijelu grada. NENAD SAMARŽIJA smatra: ˝Mišljenja sam da će gradska uprava naći rješenje i prihvatiti model tog projekta i kupiti čak neko veće vozilo na električnu energiju i da će se tako ubuduće prevoziti.˝

Projekt Intermodal, težak 200 tisuća eura, odobrila je Europska komisija čime se potvrđuje želja europskih partnera da se potiču ideje kojima se nastoji poboljšati kvaliteta življenja. Dogradonačelnik Šibenika DANIJEL MILETA napominje: ˝Cilj cjelokupnog Intermodala je da se smanji korištenje osobnih automobila, a poveća prijevoz putem ekoloških prijevoznih sredstava.˝

Ovaj šibenski projekt ne tiče se samo prometa. On je, prije svega, životno bitan. Njegovim bi se nastavkom moglo barem usporiti daljnje iseljavanje stanovnika iz povijesne jezgre 950 godina starog jadranskog bisera, a koji odlaze u druge, prometno bolje povezanije dijelove grada.

Gradska vlast obećaje da će ovaj pilot-projekt postati stalni projekt i da će šibenskim kalama i dalje bešumno kliziti Ivan na 4 kotača.