Stabat Mater i Opasne veze u Mariboru

 

stabat-mater

 

Edward Clug u baletu Stabat Mater izvorni koreografski govor spaja s vlastitom, u današnje vrijeme postavljenom interpretacijom Pergolesijevog glazbenog djela o patnji Marije, majke božje.

Glazbu izvodi Barokni orkestar Muzičke akademije (Akademija za glasbo) iz Ljubljane pod vodstvom dirigenta Egona Mihajlovića.

EDWARD CLUG, koreograf  kaže: “Moja intepretacija Pergolesija i osvještenost njegove glasbe da zapravo nije želio, unatoč ustaljenom crkvenom tekstu, govoriti o patnji, nego o njenim posljedicama i u ovom slučaju mislim da je riječ o nadi.”

Neobarokni balet Opasne veze nastao je prema  istoimenom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa i predstavlja kritiku francuske aristokracije iz 18. Stoljeća.

Koreografi Valentina Turcu i Leo Mujić  u dinamičnoj predstavi spretno izražavaju intenzivne osjećaje, manipulacije i spletke.

VALENTINA TURCU, koreografkinja ističe: “Prije svega sam se bavila time koliko je nevjerojatno što živimo u neko doba prije kraja, a borimo se sa statusnim simbolima, sa čudnim sistemima vrednovanja kako bismo ponovno bili dovedeni u škripac s manipulacijama, s lažima. ”

Obje baletne kreacije u odličnoji izvedbi mariborskog nacionalnog baletnog ansambla oduševljavaju s inovativnošću, tehničkom zahtjevnošću i snažnim prenošenjem poruka.

SNG MARIBOR (Slovensko narodno gledališče Maribor), sezona 2014/2015