Sto godina autobusa u Budimpešti

 

Centenarium of bus transportation (5)

Za kratkih pola sata popunili su se termini za testnu vožnju u garaži autobusa u Cinkoti. U jednom od najpopularnijih programa otvorenog dana rado sudjeluju i predstavnice slabijeg spola, premda se u prometu tek vrlo rijetko mogu sresti žene vozači autobusa.

Posjetitelji su izbliza mogli pogledati motor jednog autobusa ˝Ikarus 412˝, potom su se ukrcali na nostalgične vožnje. Otvoreni dan je zanimao i nekadašnje vozače autobusa koji su se, vidjevši stara vozila, rado prisjećali svojih uspomena.

Umirovljeni vozač autobusa JÓZSEF VIKOR govori svoja sjećanja: ˝Ja sam tada počeo s autobusom 620 koji je bio dosta opasan za vožnju. Već i zbog toga što je prostor za smještaj motora bio unutra, pored vozača, i od električne iskre ili bilo čega drugog bus se lako mogao zapaliti.˝

Od autobusa prikazanih u Cinkoti MAVAG proizveden 1948. možda je najstariji, no u svakom slučaju jedini koji su obnovili. A pored njega je jedan ˝Ikarus 55˝, znamenit po stražnjem dijelu kojega su zbog toga putnici u šali nazivali ˝guzonja˝a znalci ga spominju kao najljepšeg od svih Ikarusa. Ovaj je najviše privlačio pozornost posjetitelja, unatoč tomu što više ni izdaleka ne odgovara zahtjevima današnjeg vremena.