Metali Germaine Krull

 

Germaine Krull 3

Dugo je bila zaboravljena i kasno su je iznova otkrili. Germaine Krull školovala se u Münchenu, u Zavodu za fotografiju, ali su je 1920., zbog političkih uvjerenja prognali iz Bavarske.

Radila je kao fotografkinja portreta, pa i kao aktivistkinja za ljudska prava. Svoju prijelomnu mapu ˝Metal˝ objavila je 1928. i njome se katapultirala u fotografsku avangardu svoga vremena. Sad su 64 snimke izložene u Pinakoteki Moderne u Münchenu.

Bile to industrijske zgrade, željeznički mostovi, televizijski tornjevi ili dizalice, Germaine Krull bila je fascinirana estetikom željeza i čelika: oni toj fotografkinji nisu samo svrsishodne konstrukcije industrijskoga doba, nego estetski izazovi.

1926. dolazi u Pariz gdje objavljuje svoju fotoseriju ˝Métal˝. Kustosica dr. SIMONE FÖRSTER pojašnjava: ˝Osobitost Germaine Krull jest u tome da se ona posve nepristrano, bez ikakvih primisli, obraća objektima. U ovome su slučaju to sve stvari od metala i željeza – ona ih kadrira svojom golemom snagom i energijom… I pritom si stvara vlastite zakonitosti za te forme.˝ Njezine fotografije nisu samo dokumentirale. Germaine Krull birala je neobične perspektive i gledišta.

Izložba otvara pogled na rano 20. stoljeće, kad nisu samo vjerovali u industrijski napredak, nego su taj napredak shvaćali kao estetski preokret ili obrat. Iako je prošlo gotovo sto godina, ta nam estetika danas nanovo otkriva stvarnost. Može se reći da se fotografije Germaine Krull doimaju upravo kao uzbibani ˝Ples metala˝. Snažno i dinamički. Slike koje nam govore o počecima našega modernog vremena.