Wade Guyton između New Yorka i Münchena

 

WADE_GUYTON7a

Pogled iz njujorškog ateliera Wadea Guytona. Djelo je visoko više od 10 metara i stvoreno je posebno za izložbu u minhenskom Muzeju Brandhorst.

Guyton zapravo ne slika – on fotografira i dalje računalno kolorira. A onda ga ˝iznenadi˝ njegov vlastiti spretni ispisivač u boji. ˝Kako bih ostvario tako golemu sliku, moram presavinuti platno po sredini. Najprije otisnem jednu stranu… pa okrenem i otisnem drugu stranu. Dakle: pola slike u neku ruku nastaje nasumce˝, kaže WADE GUYTON dok demonstrira kako radi.

Printer se zaustavio. Uporabio je dovoljno crne boje. Guyton je dvaput propustio platno kroz printer – i tako okrunio svoje djelo. Svjesno se poslužio mrljama, pa i bojama koje se cijede, slučajnim poveznicama.

Svatko i svašta što se nalazi blizu njega može postati sljedeći motiv: oglasi, ulične brze fotografije, kuhinja u umjetnikovom atelijeru. A i novinske stranice za oglašavanje. Recimo časopis ˝New York Times˝ nekoliko dana nakon predsjedničkih izbora bavi se prethodnim boravištem novoga predsjednika Sjedinjenih Američkih Država.

Umjetnik Wade Guyton već je sada slavna njujorška superzvijezda, a u Njemačkoj je još uglavnom nepoznat. Može se reći da je i ova izložba puno ispred svojega vremena. A to je posve nov teritorij za posjetitelje, teritorij na koji svakako svijedi stupiti do 30. Travnja 2017.