Muzej željeznice u Trstu

 

Muzej željeznice u Trstu nastao je zahvaljujući grupi entuzijasta ljubitelja željeznice. Otvoren je 1984. godine. Tijekom godina zbirka je narasla toliko da danas taj prostor nije dovoljan da bi se smjestili svi antikviteti prikupljeni tijekom 35 godina.

 

Autorica:  Tiziana Toglia

Snimatej : Luigi Piaccione

 

Museo ferroviario3aOdsjek prijatelja željeznice osnovan je 1975. godine u okviru Dopolavoro Ferroviario u Trstu s ciljem da okupi sve ljubitelje željeznice. Želja im je bila širiti znanje o željeznicama u tehničkom i povijesnom pogledu, ali i skrenuti pozornost na neke posebne vlakove. I sve to u napuštenoj željezničkoj stanici u Trstu – Campo Marzio odnosno Marsove poljane.

GIORGIO GRISILLA iz Muzeja govori: ˝Željezničku postaju Transalpina mnogi zovu Campo Marzio. Zgrada je svečano otvorena 1906. godine prigodom puštanja u promet pruge koja je bila drugi željeznički priključak iz Trsta u ostala područja Habsburške Monarhije.˝

Grade se vijadukti, tuneli, galerije i  mostovi od Trsta do Češke i dalje. 1910.  pruga Transalpina bila je važna za promet robe i putnika.U II. svjetskom ratu postaja Campo Marzio gubi važnost.

 

GIORGIO GRISILLA iz Muzeja dodaje: ˝Posljednji vlak ovom neprometnom prugom iz Val Rosandre vozio je 31. prosinca 1958. godine.˝

Museo ferroviario6aPoklonici Tršćanske željeznice osmislili su Muzej koji je otvoren devet godina poslije, 1984. godine.

Tu je sve od putničke udobnosti do lokomotive. 150 godina povijesti Tršćanske željeznice  u Habsburškoj Monarhiji, Kraljevini Italije, pa razne okupacije u Drugom svjetskom ratu sve do danas. Tu si materijali iz doba austro-ugarske uprave, jugoslavenske, talijanske, njemačke.

Unutarnji dio Muzeja sastoji se od nekoliko soba, a svaka je posvećena određenoj temi.

Parne lokomotive, električne lokomotive, skretnička dizel vozila, putnički vagoni, teretni vagoni, specijalna vozila i tramvajska vozila – sve se to može vidjeti u ovom Muzeju.

To je povijest željeznice, od prve lokomotive 1857. do danas.