Harfisti cijeloga svijeta u Mađarskoj

 

Uz Mađare mladi glazbenici su stigli iz Koreje, Uzbekistana, Singapura i Meksika – na natjecanje harfista priređenom u segedskom muzeju Ferenc Móra. Cilj odmjerevanja je otkrivanje novih talenata koji će dobiti mogućnost pokazati svoje znanje pred međunarodnim žirijem i steći doživljaj koji će pokrenuti i odrediti njihov umjetnički put.

 

Autorica: Zsuzsa Sári

Snimatelj: László  Szögi

 

Harpcompetition (2) 

Harfe su stigle iz Francuske, a mladi glazbenici iz 24 zemlje svijeta. Posljednjih dana studenoga 2013. prisno mjesto umjetnosti više je sličilo uznemirenoj košnici. U dobnim skupinama do 25, 17 i 12 godina startalo je više od osamdeset sudionika.

Članovi žirija svake katogorije su poznati glazbenici, glazbeni pedagozi i svjetski priznati umjetnici na harfi. Među njima je GARIELLA DALL’OLIO, talijansko-engleska umjetnica, koja kaže: “Ne mislim da bi se moglo odrediti tko je najbolji, jer ovdje govorimo o umjetnosti. Kako bi, primjerice, mogao odlučiti koje je najbolje umjetničko djelo u nekom muzeju? U tome je odlučujući tvoj osobni ukus.” WILLY POSTMA, dansko-norveška umjetnica ističe: “Od sudionika natjecanja četvero ih sam već vidio ljetos u Sjedinjenim državama. Oni odlaze na sva natjecanja na kojima se može dobiti nagrada.”

Sudionici natjecanja uglavnom su suglasni s onim što govori natjecateljica iz Italije ARIANA ROSSI: “Mislim da nije važno pobijediti nego to da budeš zadovoljan svojim sviranjem. Kad završiš nastup i imaš osjećaj da si dobro svirao, to je dovoljno. Ne treba pod svaku cijenu dobiti nagradu.”

Harpcompetition (3)

ANDREA VÍGH članica je žirija iz Mađarske, koja posebno cijeni mlađe natjecatelje: “Dvanaestogodišnjaci su čudesna doba skupina jer u cijelosti daju sebe i nevjerojatno su iskreni.” Dokazuje to natjecteljica iz Poljske MARCELINA DABEK: “Svirala sam na harfi Conant blues od Deborah Henson koji mi se jako sviđa jer je dinamičan, super, lijepo ga je slušati i svirati. Općenito volim jazz. Naravno, ovisno o tome kakav je. Više volim onaj u kojem se događa nešto u usporedbi s mnoštvom instrumenata od kojih se jedva čuje melodija.”

Mađarska umjetnica na harfi MELINDA FELLATÁR priznaje: “Još uvijek ne spadamo među zemlje koje sebe nazivaju harfističkim velesilama. Mislim pri tome na Francuze, na Ruse, ali je harfa srećom sve popularnija i kod nas. Nažalost, to ima i materijalnu komponentu. Teško je doći do instrumenta i veoma je složeno ako neka djevojčica ili neki dječak zamisli da želi svirati harfu. Možda u stvarnosti i ne vidi harfu pa ne može ni izmisliti da je želi svirati.  Može biti mnogo razloga što kod nas nije toliko popularna, ali kako vidim zadnjih pet, deset, petnaest godina ta se tendencija popravlja i sve je više onih koji sviraju na harfi.”