Prvi hibridni autobus u Budimpešti

 

Hybrid buses 2

Bit hibridnoga pogona je u tome da se do brzine od 30 kilometara na sat vozilo kreće s pomoću elektromotora, a tek nakon toga se uključuje dizelski motor.

Tako je kretanje sa stajališta ili miljenje u zastoju ne samo bešumno, nego nije popraćeno ni ispuštanjem štetnih tvari, a potrošnja goriva može se smanjiti čak za trećinu.

U Budimpešti upravo uvode u promet hibridne autobuse. U Kecskemétu pak prometuju već gotovo godinu dana. Oni mogu čak deset kilometara prijeći čistim električnim pogonom. Po mišljenju većine putnika, novi autobusi ne mogu se usporediti s vozilima starim 20-30 godina.

Putnica SZABINA B. TÓTH je zadovoljna: ˝U njima ima više mjesta, kako za dječja kolica, tako i za osobe s teškoćama u kretanju. Dakle, svakako su bolji.˝

Zahvaljujući hibridnim vozilima, u središtu Kečkemeta su uspjeli stvoriti zonu u kojoj se autobusi ne koriste tradicionalnim pogonom. ZOLTÁN SZABÓ, rukovoditelj tehničkog odjela južnopanonskog prometnog središta kaže: ˝Ovi su nam autobusi 10 postotna ušteda pogonskoga goriva, što se stručno može objasniti tako da se kod njih energija za kočenje rabi za dobivanje električne energije.˝

U Budimpeštu će stići ukupno 28 hibridnih autobusa, koji će se do početka ožujka postupno uključiti u promet.