Bavarski Kinezi ili kineski Bavarci?

 

Često kažu da je kinesko-bavarsko trgovačko partnerstvo „win-win“. To nije kineska riječ, nego engleska, a znači da je korist obostrana – unatoč interkulturalnim i političkim čimbenicima. Kineze zanima bavarska tehnika i znanstveno-istraživački rad. Bavarskim se poduzetnicima pak zakrijese oči pri pomisli na golemo tržište u Kini.  Bavarska od 2011. ima trgovački suficit: više izvozi u Kinu nego što iz nje uvozi. U Bavarsku dolazi sve više Kineza – da investiraju, žive i rade. 

 

Autor: Christoph Wittmann

Snimatelj: Michael Ackermann

 

chinesen1 

Dugo je Kineski toranj u Münchenu bio jedino što je Bavarce podsjećalo na Daleki istok, usred carstva kožnih hlača, tlačenice i bavarske pivske druželjubivosti. Sad je Bavarska sve kineskija, a Kinezi sve bavarskiji. Pivo, teleća kobasica za ručak subotom, upravo sjajno!

U Bavarskoj živi oko 12.500 Kineza. Manjina servira slatko-kiselu patku u kineskim restoranima. Mnogi su ostali nakon studija i sad su ugledni pravnici, bankari, tumači ili porezni savjetnici.

Među njima je i Weihua Li, koji kaže: “Bavarska ponajprije ima izvrsnu infrastrukturu, a ovdje se i živi doista prekrasno: radimo ondje gdje drugi dolaze na odmor… A to je neopisiv užitak!” Sve češće dolaze kineski poduzetnici zbog bavarskih gospodarskih  prednosti… Jedan od njih komentira: “Bavarska je poznato ime, poznata marka.Bayern gotovo je sinonim za Njemačku.”

Sad je u Bavarskoj više od 150 kineskih firma – u svim granama. Tako je poznatoga strojarskoga diva Waldrich-Coburg, godine 2005 preuzeo kineski državni koncern. Neprijateljsko ili prijateljsko preuzimanje te bavarske firme?

chinesen8

“Bio je to u pravom smislu riječi sretan trenutak!”, tvrdi domaći poduzetnik Hubert Becker.

Sreća? Azijski nas investitori asociraju na dampinške cijene i na jeftinu proizvodnju, na pomamu za brzim profitom i tehničkim potencijalima Bavarske. Ali, ispravlja stereotipno razmišljanje Xianfeng Lu: “Sagradili smo dvije nove hale, imamo više od 300 novih suradnikar. Želimo još investirati. Ove ćemo godine nabaviti novu frezu.”

Neprekidna i intenzivna je također istraživačka suradnja. Kinesko ulaganje u Bavarskoj postalo je model uspješnosti. Waldrich-Coburg gotovo je utrostručio poslovanje nakon prijateljskoja preuzimanja.

Kina Forum se izborio za savršenu suradnju. Udruga je utemeljena 2003. godine, organizira stručna putovanja i kongrese.

Cilj je poboljšati i ojačati gospodarsku razmjenu Kine i Bavarske. Stvoriti takve poduzetničke mreže u Bavarskoj i Kini koje se uzajamno upotpunjuju! Žele zbližiti Kinu i Bavarsku.

Primjerice, oni koje Kina poslovno zanima mogu se upisati na tečaj za poslovno upravljanje.Uče pravne smicalice uz interkulturalne “fore”.

Stefan Geiger iz organizacije Chinaforum Bayern objašnjava: “Kinezi imaju tri DA: prvo DA znači DA, čuo sam. Drugo DA znači RAZUMIJEM, a treće DA znači, DA, slažem se. To treće DA vrhunski je izazov!”

chinesen2

A ljudska prava u Kini? Je li opravdano poslovanje s tom zemljom?

Gospodin Geiger vjeruje u princip “trgovina unosi promjene”. Što je više zapadnih firmi u Kini, više je i novih ideja koje zapljuskuju Kinu.

Koja je, dakle, tajna kinesko-bavarskog uspjeha? Obje su strane otvorene i traže nova područja suradnje.  Spremne su učiti od drugih. Recimo, Kinezi moraju naučiti od Bavaraca kako uživati život uz naporan rad. Rad i zabava – sve u svoje vrijeme. Mogao je to smisliti i Konfucije.