Kupnja bez ambalaže

 

Bez ambalažeSvaki kupac stvara smeće, osobito ambalažni otpad. Ali potrošači su polako sve osvješteniji u odnosu na ekologiju: prema istraživanju Pricewater-Housea čak 80 posto kupaca odustaje od ambalaže i time svakodnevno potvrđuje svoju osviještenost. Je li to samo trend ili će bezambalažna kupnja uskoro postati svakodnevica u njemačkim supermarketima?

Jednostavna je koncepcija Katrin Schüler u Münchenu: iza njezinih vrata nema plastike. Tu ima regionalnih bioprodukta, ali u eko-ambalaži. Kupci često istresu namirnice i u vlastite vrećice.

KATRIN SCHÜLER, utemeljiteljica zone bez plastike, istupa protiv sve većih brda otpada: ˝Svijet smo opteretili svojim smećem pa smatram da smo napokon postali dovoljno mudri kako bismo našli pravi put. Moramo biti osviješteni, prilagoditi se toj novoj dimenziji.˝

Jer sve je više ambalažnog otpada – svake ga je godine dva do tri posto više. Samo u Bavarskoj  tijekom 2013. gotovo 740,000 tona. I klijenti su za alternativu plastici i kartonu, no supermarketi često nailaze na neke granice, kaže BERN OHLMANN iz Bavarske trgovačke komore: ˝To počinje u proizvodnji. Živežne namirnice moramo transportirati veleprodaji, pa opet u  logističke centre i u pojedine supermarkete. Sve to zahtijeva primjerenu ambalažu namirnica. Moraju biti zaštićene i od oštećenja i od onečišćenja, što klijent, dakako, očekuje.˝

Trend bezambalažne kupnje počinje od skromnih zona, primjerice kao u zoni bez plastike kakvu je utemeljila Katrin Schüler.