Kiparenje motornom pilom

 

Svojom je izražajnom tehnikom Bavarac Andreas Kuhnlein osvajao likovne znalce i poklonike u mnogim zemljama širom svijeta. Pa i u dalekoj su se Kini divili djelima 62-godišnjeg umjetnika. Radni mu je materijal drvo, a alat motorna pila.

 

Autorica: Sabine Schmalhofer

Snimatelj: Matze Hlous

 

Holzbildhaue 3a

Unterwössen u Chiemgau. Alpe: bregovi, šume i livade. Ovdje stanuje rezbar Andreas Kuhnlein. Izdaleka ruži njegova pila…

Iza kuće su mu sva hrastovina i brijestovi trupci. Kipar radi – uokolo lete trešćice.

Njegove su skulpture ˝slike ljudi˝. Rastrgani su, dotučeni. To zastrašuje mnoge promatrače. Nije lako. Čovjek s pilom izoštrava pogled za ono što je iza fasade čovjeka.

˝Držim, iza toga je nešto trojako: prvo, brutalnost koja je u ljudima, a protiv prirode. A s druge strane krhkost, ranjivost i treće… centralna istina našega života: prolaznost˝, kaže ANDREAS KUHNLEIN.

Na izložbi u münchenskoj gliptotheci sučelio svoja drvena djela s kamenim skulpturama iz doba antike. Radikalne suprotnosti. No ipak su paralele vidljive, u izrazu ljudi, ali i životinja, recimo jednog psa.

Holzbildhaue 2aAndreas je samouk: izučio je stolarski zanat, bio ugostitelj i policajac. I to je vrlo važno u njegovom izražajnom sustavu.  Njegov je Car, recimo, sav od kutova i bridova. Ranjiv, nipošto nije perfektan kao antička umjetnina.

Ravnatelj gliptoteke Muzeja u Münchenu FLORIAN KNAUSS traži sličnosti kojima spaja dvije umjetnosti: ˝Uvijek pokušavamo s općenitim pitanjima i čekamo odgovor. O egzistenciji, prolaznosti ljudskog života… Dakako, to uvjetuje materijal i njegova stanovita udrobljenost… To je osobito opipljivo u drvoresca Kuhnleina.˝

Na svojem imanju u Unterwössenu daje skulpturama karakteristični ˝štih˝ i polako ih postaruje. Vrijeme također daje svoju patinu. U dvadeset godina je tvorio stotine djela.

Uglavnom su to ljudi, jer ga najviše zanimaju. Često iza toga stoji politička poruka: kada on pili drvene vojnike ili predstavlja pale heroje.

Holzbildhaue 5a

Kipar se prepušta svojim osjećajima. Oni ga vode i kad je u pitanju obitelj, kaže ANDREAS KUHNLEIN: ˝Kad mi je zatrudnjela prva kći, tjednima sam stvarao samo trudnice… To se događa… Kad si kipar pa rezbariš deblo, radiš brzo i ciljano.˝

Ne služi se prethodnim crtežima ni modelom. Sve radi iznova, no svaku skulpturu stvara samo jedanput. Kopije? Nema toga kod njega. Uglavnom mu treba samo jedan dan za figuru. Pila je jednostavno alat kojim reagira na život, kaže: ˝Neki se propiju, a ja zgrabim pilu, navalim na stablo i, kako bih sve to demantirao, izradim nešto od toga˝.

Uradak je završen citatom o remek-djelima antike.. Kuhnlein je nestrpljiv, pa kamen nije njegov materijal, zaključuje: ˝Doduše, kamen je super zanimljiv materijal, ali mi je prespor. jer moje su emocionalne zamisli ubrzane, a za kamen mi treba predugo raditi…˝ A postigne isti efekt .