Ćelava pjevačica u Kazalištu slijepih

 

 Celava2

Zagrebačko kazalište slijepih i slabovidnih “Novi Život” 65-tu obljetnicu rada obilježava “Ćelavom pjevačicom” Eugenea Ionescoa, uklopljenom u današnji svijet.

Redateljica i dramaturginja predstave ANA PROLOĆ ističe: “Zapravo smo se sami iznenadili koliko je ta ‘Ćelava pjevačica’ ponudila apsurda koje nije bilo potrebno podcrtavati, naglašavati.”

Ovo je atipično dramsko djelo. Umjesto uobičajenog zapleta, radnja se temelji na neobičnom  razgovoru između dva londonska bračna para Smitovih i Martinovih.

U ulozi gospodina Smitha je VOJIN PERIĆ koji kaže: “Mi živimo živote apsurda. Mi se susrećemo svaki dan s apsurdima. Mi smo drukčiji, a onak tko je drukčiji u ovom društvu, uvijek je u apsurdu.”

Likovi izgovaraju tekst,u čiju su vjerodostojnost nesigurni,drugi ga ponavljaju ili pak negiraju.Neki čak i ne znaju da su u braku iako žive u istom satanu i spavaju u istom krevetu.

SUZANA BLIZNAC glumi gospođu Martin: “Pokušavamo zataškati problem, znači da nitko oko nas ne vidi tko smo mi zapravo, kakvi su naši odnosi. Naši odnosi su, naravno, nesavršeni i nikakvi.”

Kad se svjetla ugase i svi ušute, drama počinje ispočetka, no ovaj put s Martinovima, a ne sa Smithovima. Tako se sugerira da će se drama, nažalost, nastaviti i izvan kazališta, u realnom životu. I eto poveznice između antidrame, kazališta “Novi život” i suvremene svakodnevice. Jednočinku francuskog teatra apsurda koja potire jezik kao sredstvo normalne komunikacije i danas prepoznajemo kao kritiku građanskog društva, gdje je “Ćelava pjevačica” ušutkana i dobro začešljana.