Moderni Verdi u raspoloženju

 

Uzmi četvero odličnih mađarskih opernih pjevača, daj im slavne operne arije začinjene zvukom jazza – to je recept ansambla “Classic Club Singers”. Na svojoj prvoj ploči vezano uz Verdijevu godišnjicu odabirali su od šlagera popularnog talijanskog skladatelja. Na njihovim koncertima i mladi i stari, i ljubitelji lake i ozbiljne glazbe podjednako se dobro zabavljaju.

 

Autorica: Zsuzsa Sári

Snimatelj: Lászlo Szögi

 

Verdi in the mood (2)

 

LAJOS GEIGER pripovijeda: “Prošle godine krajem kolovoza nazvao sam Boldizsára s neobičnom idejom da bih želio pjevati operne arije u drugačijem stilu. Drugi dan me je nazvao, pitajući što bi bilo ako bismo to radili nas više, primjerice u sastavu u četvero mogli bismo sastaviti mnogo raznovrsniji program. U njemu bi mogli biti sola, sastavi, dueti i kvarteti.”

BOLDIZSÁR LÁSZLÓ nastavlja: “Osim Lajosa Geigera Lajosa, jer smo ovu stvar zamislili s njim, uključili smo Helgu Nánási, koja je moja supruga – kao sopran, jer odlično prati lirsku liniju i fantastičan, snažan, dubok ton koji predstavlja Viki Mester.

Ovako se svi jako dobro nadopunjujemo.” Boldizsár László je za preradu opernih šlagera u stilu svinga i jazza zamolio kolegu jazz-glazbenika PÉTER KUZBELT se dobro sjeća tih dana: “Boldizsár  je poslao materijal. Stalno je zapitkivao – ’Što kažeš za ovo, što za ovo?’

Verdi in the mood (1)

Tako su u rinfuzi stizale Verdijeve stvari. Kad čovjek započne rad s nekom pjesmom i osjeti da to ovako neće baš ići, stavi je po strani. Tako sam i ja uzeo drugu. Ostavio sam i nju. Izašao sam na terasu, razmišljao, pojurio natrag, sinula je ideja. Sjeo sam za glasovir i sat i pol, dva sata rada, dok čovjek ne ustane.”

Operna pjevačica VIKTÓRIA MESTER rado im se pridružila: “Stvari su dolazile jedna za drugom. Nazvali su me – ’Što bi bilo da snimimo spot?’ Unajmili smo dvorac u Gödöllőu i nastao je spot.  ’Što bi bilo da to snimimo na ploču?’ Pa je od toga nastala ploča. Imamo sve više koncerata i jako uživamo u tome. Zajedno smo sa čudesnim glazbenicima.”

Njezina kolegica HELGA NÁNÁSI opisuje glazbeni doživljaj: “Samo pulsiranje postaje drukčije nego u izvornim pjesmama ili arijama.”

A PÉTER KUZBELT dodaje: “Nije se smjelo napraviti neukusnu stvar, a u to se vrlo lako može skliznuti. Međa po kojoj se može kretati je veoma uska da bi ovo postalo onakvo kakvim smo Boldizsár i ja zamislili.”

Verdi in the mood (3)

LAJOS GEIGER zaključuje: “Nas četvero smo svi operni pjevači. Ne radimo ništa drugo samo  pjevamo arije onako kako su napisane. Istim tonalitetom, u istom stilu, što prati drukčije harmonizirana glazba. Želim napomenuti da je to na svjetskoj razini. Onako kako je Peter Kuzbelt preradio, s ovim glazbenicima. Doista je čast raditi s njima.”

Gledatelji su s oduševljenjem primili operne šlagere u novom ruhu. A Giuseppe Verdi, nadamo se, oprostit će nestašluk.