Art suveniri made in Croatia

 

ArtShop2

Jedna od razglednica iz zagrebačkog Muzeja prekinutih veza otputovat će kao suvenir u Veliku Britaniju. Turist  GEORGE iz Londona osmjelio se na takav korak, govoreći: “Kupio sam razglednicu djevojci. Nadam se da će shvatiti šalu. S obzirom na to da je iz Hrvatske i Muzeja prekinutih veza.“ Ponijet će i olovku koju u slučaju ljutnje može založiti. Jer odnedavno je to suvenir i muzejski primjerak. Naime, MARIJA CURIĆ iz Muzeja prekinutih veza kaže: “Nažalost putem medija smo saznali da tvornica TOZ ide u stečaj. I brže bolje naručili posljednju pošiljku. “

Na policama hrvatskih muzejskih shoppova od nedavno je gotovo sve hrvatsko, osim gumica iz Kine. Surađuju i s domaćim dizajnerima. Rezultat: recimo jastučnica od koje nastaju dvije, autorski proizvod iz programa “Pillowship“.

25% ukupnog prometa u ovom muzeju osigurava sama suvenirnica, prodaja ulaznica 60%. Pored niza jeftinih uličnih suvenira, mala autorska kula Lotršćak. Jedino je neće zaobići diplomati, tvrdi prema vlastitom iskustvu DAMIR KANAET iz prodajnog centra Kule Lotrščak: “Kao diplomatski poklon, vrhunac je kupiti Meštrovićeve odljeve. Sve što vidite u kuli Lotršćak je hrvatski proizvod. “

U galeriji Klovićevih dvora hrvatskih je proizvoda više od 70%. Ostalo je u popratnom paketu gostujućih svjetskih izložbi, kaže JASMINA BAVOLJAK, v.d. ravnateljice i dodaje: “Što je veća izložba – veća je zarada. I što je više naših prozivoda – veća je zarada. “

Zaradu ostvaruje i suvenirnica Arheološkog muzeja u Zagrebu: 30% dućan, 27% ulaznice. Ravnateljica Muzeja JACQUELINE BALEN primjećuje: “Zanimljivo je istaknuti kad je besplatan ulaz u muzej, prodaja je veća.“ A dizajnerica nakita JULIJANA RODIĆ OZMEC potkrepljuje njezinu tvrdnju: “Sve je iz Hrvatske, i dizajn ambalaže. Najvrijednije je, osim što pratite postav, što možete i nešto naučiti – tekst ambalaže prati postav.» “

Replike i odljevi također su iz domaćih radionica. Vazom je oduševljen PETER ANDERSSON, turist iz San Diega u Kaliforniji: “Izrazito nas zanima povijest čovječanstva. Zato sam u muzeju. A redovito kupujemo suvenire – autentične, male… Ovaj put ipak ću uzeti malo veće.“

Izgleda da su hvratski muzealci našli pravi put suradnje između umjetničke i ekonomske zadaže. Pa ipak, muzealci se u iščekivanju novog hrvatskog zakona o muzejima boje kako će opet morati preprodavati tuđe proizvode.