Elektromobilski projekt E-Wald

 

Ne onečišćuju zrak, nečujni su, jeftino voze: elektro-vozila. Sad između Passaua i Straubinga iskušavaju velik vozni park elektromobila. U brdskim područjima Bavarske šume oštre su zime kao stvorene za test izdržljivosti. Pri izboru modela misle i na ljubitelje brzine.

 

Autor: Bernhard Ebner

Snimatelj: Bernd Gierstner

 

e-wood2

 

Vožnja u Tesli, prvoj električnoj sportskoj jurilici, nesumnjiv je užitak! No jesu li elektromobili pogodni i za svakodnevnu uporabu? U Bavarskoj ga šumi svatko može testirari… Tesla stoji oko 300  eura na dan. Sve u sklopu državnoga projekta.

Sve vožnje računalno nadziru. Podatke obrađuju znanstvenici Veleučilišta u Deggendorfu. Država potiče E-Wald. Prosuđuju se performancije elektromobila između Passaua, Regena i Straubinga. Spreman je velik vozni park elektromobila. U središnjici firme u Teisnachu iznajmljuju čak dvije stotine elektromobila za 150 do 200 eura tjedno. No razočaravaju  prvi rezultati istraživanja o prikladnosti elektromobila za svakodnevnu uporabu.

Prof. JOHANNES KLÜHSPIES s Veleučilišta u Deggendorfu kaže: “Ne zadovoljavaju baterije koje imamo na europskome tržištu i to moramo  još mnogo istraživati…  Elektromobili je vrhunski za dionice do 50 kilometera. Na duljim dionicama elektromobil možda još nije pravi hit.”

e-wood3

U  to se uvjerila i Rosemarie Schreiner. Za 500 eura na mjesec unajmila je elektromobili kao dostavno vozilo svoje pekarnice. Ali zimi je zakazalo električno grijanje. Sad vozi drugi elektromobil, koji  ima dodatno grijanje – na dieselski pogon. O tome je ROSEMARIE SCHREINER stekla sasim određeno mišljenje: “Mana mu je grijanje. Znate, ledeno je na minus 15. Moje dostavno vozilo ima velik kapacitet prtljažnika, što nadilazi mogućnosti električnoga grijanja. Zato je tu posve opravdano dodatno grijanje. Sad ga imam u elektromobiliu, tako je optimalno.”

PETER RANZINGER, predstavnik okruga Passau za klimatologiju, “jurca” u elektromobilu, svom službenom vozilu. Nada se da će  povećan broj napojnih mjesta – a uskoro će ih biti  150 na području projekta – ići u prilog elektromobilu. Htio bi e-mobil njemačke proizvodnje, kaže: “To je velik nedostatak emobila – usporeno izlazi na tržište. Već godinu dana čekam naručeni elektromobil! Nadam se da će mi stići sljedeći mjesec.”

Čini se da će čak 10 do 15% drugog obiteljskog autabiti elektromobili. PETER SPERBER, profesor Veleučilišta u  Deggendorfu strahuje da će taj cilj ostvariti, najvjerojatnije, strani proizvođači: “Njemačka je automobilska industrija vodeća na svijetu, toliko zarađuje i na današnjim automobilima da uopće nisu motivirani za novu proizvodnju. Pogledajmo Francuze… Renault ima probleme sa svojim konvencionalnim vozilima, pa su spremniji ulagati u novu tehnologiju.”

e-wood4

Profesor se nada promjeni, jer elektromobil može smanjiti odljev mladih u gradove. Mnogi se radnici sa sela, zbog sve skupljega goriva, sele bliže radnome mjestu. Elektromobil vozi sto kilometara za tri eura… Vrlo povoljno. A troškovi održavanja razmjerno su niski….

Pa ipak, čini se da njemačke proizvođače ne zanimaju ni baterije! Projekt E-Wald “osvaja” klijentelu za elektromobile. Unajmila je jedan i općina Teisnach. Vozit će ga elektroničar koji je danas prvi put u elektromobilu. THOMAS WARTNER govori svoje dojmove: “Moram priznati, nisam mislio da tako sjajno ubrzava. Ćak i tijekom vožnje uzbrdo. Miran je na cesti, osjećam ga kao da je neki veliki automobil, i što se tiče upravljivosti. Dosad sam uglavnom vozio turbodizel. Rekao bih da je novo vozilo doista senzacionalno.”

Kako bi tek nahvalio Teslu! Ali općina si ga ne može priuštiti.